protože úkoly a náměty na tvoření Vám budeme posílat touto formou do konce června.
Protože se blíží SVÁTEK DĚTÍ,budeme se tomuto tématu věnovat další dva týdny.
-zkuste zavzpomínat zda máte svého kamaráda ve školce nebo v místě bydliště,
jak se jmenuje,jak vypadá a pokuste se ho nakreslit,
řekněte proč ho máte rádi-je hodný,kamarádský,ochotný,pracovitý…
-někdy máme náladu veselou,jsme usměvaví,někdy jsme unaveni a někdy i smutní a je nám do pláče.
Nakreslete si několik hlaviček smajlíků a zkuste nakreslit různé nálady.
Při kreslení si můžete sami říci,kdy takovou náladu máte.
-nyní si řekneme,kde žijeme-znáte název našeho města,republiky,
hlavního města,jméno prezidenta,obrázek vlajky, státní znak a hymnu .
Zkuste si nakreslit naší českou vlajku a vybarvit.
-SVÁTEK DĚTÍ budou slavit děti na celém světě,
ikdyž žijí a vypadají jinak než my -mají jinou barvu pleti,vlasů,tvar očí,nosí jiné oblečení,bydlí jinak.
Přikládám omalovánku, abyste měli představu jak ostatní děti vypadají.
-zkusíme si nakreslit černouška-graf.cvičení-pomocí psaní číslice šest vytvoříme vlasy a obličej můžete dokreslit podle své fantazie-nesmíme zapomenout jakou má barvu pleti(hnědou) - obrázek najdete na emailu.
pro tento týden jsem Vám připravila úkoly já, paní učitelka Jana.
V minulém týdnu jste se seznámily s ochranou přírody a naučily jste se, jak se správně třídí odpad.
V tomto týdnu budeme v tématu Země pokračovat.
Zaměříme se na Zemi jako na planetu. Povíme si z čeho se skládá její povrch a díky čemu na Zemi můžeme žít.
Seznámíme se také se sluneční soustavou a poznáme tak i jiné planety. A nejen to se tento týden dozvíte.
Země
- podívejte se na to, jak planeta Země vypadá. Víte z čeho se skládá povrch Země? Podívej se zde
- prohlédněte si fotku , co na ní vidíš? Z čeho dalšího je složen povrch Země?
- už víte, že část povrchu tvoří rostliny a stromy. Víš proč jsou důležité. Dávají nám kyslík, který potřebujeme k tomu, abychom mohli dýchat. Poslechněte si písničku zde
- váš úkol: Poproste rodiče, aby ti na papír nakreslili velký kruh ( můžete obkreslit talíř). Tento kruh znamená planetu Zemi. Zamysli se a řekni, co máš na planetě Zemi nejraději. Poté si vezmi pastelky a to, co máš na Zemi nejraději nakresli do kruhu. Popros maminku, aby ti na papír dopsala:
Na Zemi mám nejraději......., místo teček doplňte co jste nakreslili.
Sluneční soustava
- víš, že je planeta Země součástí sluneční soustavy. Víš, které další planety do ní patří? Jsou to tyto:
Víš, že i Česká republika má svého kosmunauta? Je to Vladimír Remek
Jak se podíval do vesmíru KRTEČEK se můžete podívat zde
Stav beztíže
- víš, že díky zemské přitažlivosti můžeš chodit po Zemi? Kdybychom na Zemi tuto zemskou přitažlivost neměli, místo chůze bychom se vznášeli - byli bychom takzvaně ve stavu beztíže. Tento stav beztíže zažívají kosmunauti. Podívej se jak to v takové raketě vypadá. Vypadá to legračně, že? zde ,
Úkol: vyrob si z papíru raketu. Inspiraci najdeš zde , zde a zde .
Voda
- voda tvoří větší část povrchu Země. Bez vody by nebyl život na Zemi. Kde se voda na Zemi bere?
venku už začíná více hřát sluníčko,tak Vás určitě láká ven.Dva budoucí týdny se budeme věnovat ochraně přírody a životního prostředí.Všichni bychom už měli vědět,jak se v přírodě chovat,jak přírodu chránit před znečištěním,jak se chovat v lese,kam v lese s odpadky a jak třídit odpad.Všichnichceme,aby se nám na Zemi líbilo,tak tomu můžeme pomoci společně.
1.Začneme hned doma,jak v domácnosti třídíme odpad.Jmenujte rodičům co kam patří.Povídejte si s rodiči kam se odpadky vozí.
Přikládám pracovní list č.1. a č.2.
2.Zkuste sami na arch papíru nakreslit 3 popelnice-modá,žlutá,zelená,vybarvit a pod ní nakreslit,co do ní patří.Přikládám pracovní list.
3.Zajdětě si na procházku do lesa,pozorujtepřírodu,poslouchejte zpěv ptáků a kochejte se vůní a krásou lesa.Pokuduvidíte,co do lesa nepatří napište nám na email.Přikládám obrázek lesa.
4.Grafické cvičení-SLUNCE-tužkou nakreslete kruh a od něj pravidelné čáry-paprsky.Kdo je šikovný,tak si může vyrobit sluníčko z barevného papíru/kruh a proužky poskládat na arch papíru a nalepit/.Můžete si dokreslit obličej podle své fantazie.Přikládám obrázek a omalovánku.
5.Zkusíme se naučit básničku „Třídíme odpad“
Ikdyž jsme jen malé děti,umíme už třídit smetí
Modrá,žlutá,zelená,víme co to znamená
Nedá nám to žádnou práci,už jsme jako dospěláci
Papír,plasty,sklenice,nápojová krabice
Prší,prší,jen se leje,popelář se na nás směje
Rychle z auta vyleze,odpadky nám odveze.
Přikládám omalovánku-popelář.auto.
Všechny pracovní listy a obrázky Vám byly zaslány na váš email.
v tomto týdnu budeme procvičovat pojmenování dnů v týdnu a jejich pořadí, geometrické tvary, určení místa - uvnitř, na, pod, za, a naučíme se dvě písničky.
1/ Geometrické tvary
- v příloze vám zasílám pracovní listy a básničky k jednotlivým geometrickým tvarům. S dětmi si básničky pročtěte, děti se můžou některou básničku naučit nazpaměť.
- výtvarná výchova - poproste rodiče, aby vám na papír narýsovali geometrické tvary - tvary mohou být v různých velikostech. Můžete si je poté různě vybarvit a vystřihnout. Z vystřižených tvarů vytvořte na papír obrázek. Můžete k tvarům i něco dokreslit.
příklad jak by mohl obrázek vypadat najdete v dokumentu.
- vyrazte do přírody, nasbírejte přírodniny a zkuste z nich vytvořit kruhovou mandalu a vyfoťte ji - inspirace zde
- s dětmi se můžete podívat na tato videa zde a zde
- naučte se spolu s dětmi píseň Geometrické tvary, noty a slova naleznete v dokumentech,
PL - vybarvěte v obrázku číslice 1-9, každé jinou barvou
4/ Určení místa
procvičování určování místa - na-v-pod a za - viz. pracovní list. Kdo nemá tiskárnu, může procvičovat s rodiči - stačí si vzít krabičku a figurku, třeba z lega. Rodiče figurku umísťují na různá místa a ptají se, kde se figurka nachází, jestli je před krabičkou, v krabičce a pod.
5/ Procvičování určování stran - vpravo x vlevo
-ptejte se dětí při různých příležitostech, pro vycházce, při kreslení.....nechte je určit co je vpravo a co vlevo. Dětem dělá stále potíže určit správnou stranu.
6/ Opakování ročních období.
- s dětmi jsme se začali učit píseň Jaro, léto, podzim, zima