Milé děti,
v tomto týdnu budeme procvičovat pojmenování dnů v týdnu a jejich pořadí, geometrické tvary, určení místa - uvnitř, na, pod, za, a naučíme se dvě písničky.
1/ Geometrické tvary
- v příloze vám zasílám pracovní listy a básničky k jednotlivým geometrickým tvarům. S dětmi si básničky pročtěte, děti se můžou některou básničku naučit nazpaměť.
- výtvarná výchova - poproste rodiče, aby vám na papír narýsovali geometrické tvary - tvary mohou být v různých velikostech. Můžete si je poté různě vybarvit a vystřihnout. Z vystřižených tvarů vytvořte na papír obrázek. Můžete k tvarům i něco dokreslit.
příklad jak by mohl obrázek vypadat najdete v dokumentu.
- vyrazte do přírody, nasbírejte přírodniny a zkuste z nich vytvořit kruhovou mandalu a vyfoťte ji - inspirace zde
- naučte se spolu s dětmi píseň Geometrické tvary, noty a slova naleznete v dokumentech,
až se s dětmi sejdeme společně si ji zazpíváme.
2/ Trénujte zavazování tkaniček
- jak na učení článek zde
Jedna smyčka, druhá smyčka,
k tomu ještě malá klička,
utáhni to trošičku,
ať máš hezkou mašličku.
3/ Seznámení s číslicemi 1-10
PL - vybarvěte v obrázku číslice 1-9, každé jinou barvou
4/ Určení místa
procvičování určování místa - na-v-pod a za - viz. pracovní list. Kdo nemá tiskárnu, může procvičovat s rodiči - stačí si vzít krabičku a figurku, třeba z lega. Rodiče figurku umísťují na různá místa a ptají se, kde se figurka nachází, jestli je před krabičkou, v krabičce a pod.
5/ Procvičování určování stran - vpravo x vlevo
-ptejte se dětí při různých příležitostech, pro vycházce, při kreslení.....nechte je určit co je vpravo a co vlevo. Dětem dělá stále potíže určit správnou stranu.
6/ Opakování ročních období.
- s dětmi jsme se začali učit píseň Jaro, léto, podzim, zima
- naučte se s dětmi slova - viz. dokument
Na závěr vám sem dám malou odměnu. Podívejte se spolu s rodiči na krásný příběh z Chaloupky na vršku.
Třeba vás inspiruje a zahrajete si s plyšáky taky na školu :-)
Doufám, že se připravenými úkoly inspirujete.
Přeji příjemně prožitý týden.
p.uč. Jana